Kolaże2 (Kopiowanie)Hummus w 4 odsłonach, czyli klasyczny, z burakami, z suszonymi pomidorami i pietruszkowy:))) uwielbiam wszystkie…

Składniki:

  • puszka ciecierzycy ze sklepu lub moczymy ciecierzycę w zimnej wodzie przez całą noc a następnie gotujemy już w nowej wodzie do miękkości. Można dodać trochę sody oczyszczonej, ale ja zazwyczaj nie dodaje tego specyfiku:)
  • tahini (ja dodaje tak 3-4 łyżeczki na puszkę ciecierzycy) – tu też mamy dwa sposoby na jego uzyskanie. Pierwszy jest prosty, kupujemy gotowe tahini w sklepie (musi być 100% sezam, bez żadnych dodatków) lub prażymy sezam na suchej patelni do uzyskania ładnego lekko złotego koloru. Zbyt spalone ziarna mogą spowodować, że tahini będzie gorzkie. No i teraz zaczyna się zabawa, gdyż uprażony sezam blendujemy do uzyskania jednolitej masy. Można dodać trochę oliwy podczas tej męczarni:), osobiście muszę się przyznać, że spaliłam jeden blender robiąc tahini:)))
  • czosnek – wedle uznania
  • sok z cytryny
  • sól, pieprz
  • zimna woda
  • oliwa
  • świeża pietruszka, lub suszone pomidory lub pieczony burak

Działamy:

Ciecierzycę blendujemy, dodajemy nasze tahini, czosnek, sok z cytryny, trochę oliwy i ulubiony składnik, czyli suszone pomidory, pieczony i starty burak, pietruszkę lub robimy klasyk bez żadnych dodatków. Doprawiamy do smaku i dodajemy trochę zimnej wody i całość jeszcze blendujemy. Sprawdzamy do smaku i ewentualnie dodajemy jeszcze te składniki, które lubimy lub których nam brakuje w naszym hummusie, wedle uznania.

Przekładamy do miseczki, polewamy lekko oliwą i posypujemy pietruszką, ostrą papryką, sumakiem, prażonym sezamem lub prażonymi pestkami słonecznika. Zajadamy z pysznym chlebem lub  jako dodatek do mięsa czy warzyw. SMACZNEGO!